24 januari 2007

DE BENIEUWDE RONSENAAR (67)


HET PLEKJE
IN HET HOOFD
VAN HANNA
EL
BACHIRI…


Uit de
170 inzendingen
bekroonde de jury
voor het stadsgedicht
categorie Jeugd
unaniem dit pareltje:





Mijn niets

De Drukte
De Pijn
Alleen
Wil ik zijn
Niet voor altijd
Heel even maar

Daar ga ik dan
Daar zoek ik nu
Daar vind ik het
Mijn plekje
Zo eenvoudig
Zo rustig

Zo stil

Niets hoor ik
Niets
Mijn
Niets
Die zachte
Niets
De niets waar ik van houd

Gedachten in mijn hoofd
Vinden eindelijk hun weg

Stil en eenvoudig

Het plekje in mijn Hoofd


Hanna is 14 en leerlinge van het KSO Glorieux

Ode aan de verdraagzaamheid

Een eervolle vermelding gaat naar Jean Van Assche uit Saint-Sauveur alias
Pierre Jean de Malgrétout voor dit conceptgedicht bij onze tekening bovenaan

Iedereen
Wil op reis
Naar de andere kant van de wereld
Ik niet
Ik ben daar al
Hier en nu
...in Ronse


Het is de bedoeling van Pierre Jean de Malgrétout dat deze tekst in een stenen ronde plaat wordt gebeiteld en op een sokkel geplaatst.

In een kring rond de sokkel staan stenen platen met daarop dezelfde tekst maar dan in de belangrijkste wereldtalen.

Als een symbolisch permanent monument voor de verdraagzaamheid onder de volkeren van deze wereld...in Ronse. Mooi!