03 september 2011

RONDE NAAR OUDENAARDE?

DE LOSLIPPIGE TAFELGESPREKJES
VAN WOUTER VANDENHAUTE



Voor de eerste keer in vijf jaar bloggen hoop ik dat de informatie die me gisteravond via een tipgever bereikte van geen kanten klopt. Volgens deze (voor mij alvast betrouwbare) eigen bron heeft Wouter Vandenhaute, (met Erik Watté de grote baas van Flanders Classics) zich zeer onlangs in een kring van intimi aan de dis laten ontvallen dat de aankomst van De Ronde van Vlaanderen naar Oudenaarde gaat.

RONSE BIEDT MEER DAN ANDERHALF MILJOEN!

Daarmee zou Vandenhaute, van wie nochtans bekend is dat de taal van het grote geld hem niet onverschillig laat, aan een supermega-aanbieding van Ronse voorbijgaan.

Los van een schitterende finaleparcours, zou die aanbieding volgens mijn eigen bronnen jaarlijks meer dan anderhalf miljoen euro bruto naar Flanders Classics draineren. Bovenop de televisierechten welteverstaan. In dat pakket zit behalve de inbreng van de Stad Ronse (100.000 euro, dat is evenveel als Oudenaarde) ook een patent op alle business omtrent de Ronde. En dit op het hele grondgebied van Ronse. Plus accommodatie voor niet minder dan 6.000 VIPS à 200 euro het kaartje.

Als Ronsenaar hoop ik voor één keer dat deze info hierboven omtrent de uitlating van Wouter Vandenhaute aan één van zijn disgenoten en intimi snel door Flanders Classics kan worden tegengesproken en rechtgezet. Wat ik dan in dat geval ook met bekwame spoed en met het grootste genoegen doen zal.